Alla inlägg under januari 2010

Av Malin - 28 januari 2010 09:17


med cambridge da. Sitter å dricker min frukost nu. Mintchoklad..så god. Till lunch blire kycklingsoppa. Dagen igår gick bra men kvällen var vi hungriga här hemma. hehe. Värsta dagen brukar vara dag 3, imån alltså. Ska jag klara att hålla emot ?


Igår var det träning igen. Börjar komma in i det där mer å mer å bara roligare för varje gång. Har hållt i dagarna oxå, måndag onsdag lördag :)


Jaha annars da ? Blir nog bara hemma idag igen, Malte är inte riktigt pigg än. Ska iväg på möte efter lunch så Malena kommer hit till Malte.


Sen ikväll äre ju robinson igen...wiihoo

Av Malin - 27 januari 2010 09:57


det är ju faktiskt 27 idag.... :/

Av Malin - 27 januari 2010 09:41


är det idag, å första dagen med cambridge. Nu känns det skit bra å är så motiverad. Men får se om jag säjer samma sak om 2 dagar. NOT. Inte första gången jag provar det här, men nu ska jag klara det. Både jag å prinsen har börjat idag. Enligt den där tabellen så har vi båda fetma. haha låter inge bra va ?

Kanske tar kål på vårt förhållande...


Jaha annars da. Malte har vart lite sjuk i nån dag igen. Jädrans förkylingar.


Igår bjöd va hem mamma å pappa på mat för pappa fyllde år. Fick ett bra avslut innan vi började med cambridge idag. Kokt torsk med äggsås å potatis. mums som avslutades med tårta oxå. Man vet ju aldrig vad man ska köpa till pappa i present, fast nu bokade jag in dom på Leksand-AIK, prinsen å pappa. Det blir nog skoj.


Var ju till läkaren förra veckan förresten å dom skicka remiss till falun direkt. wiihoo känns super skönt :)


Neej nu ska jag greja lite här hemma. Ikväll blire träning igen of course...


pusspuss

Av Malin - 19 januari 2010 19:43


8år sedan Emma lämnade oss, helt otroligt vad tiden går fort. Var till graven å tände ljus idag. Saknaden är lika stor nu som för 8år sedan. På Maltes dopdag är det 8år sedan Emma begravdes, helt sjukt. Tänker på dej ofta...


Passar på att blogga lite  nu när prinsen precis åkt iväg på träning, sen den lille mannen sover för natten. Tyst å ensamt här hemma nu. Tänk om prinsen ska börja på Dalarnas Elektriska igen å vara borta på veckorna å jobba :/ Nån som vill flytta in då ?


Redan tisdag idag förresten, våran helg har vart jätte mysig å känner mej jätte utvilad. Fredags var det lets dance å kebab med prinsen, mamma å pappa. Sen frågade mamma om hon skulle sova kvar så kunde hon gå upp med Malte på lördagen så vi fick sova en morgon. Tyckte det lät helt ok, dom har ju vatten skada hemma så flyttar runt lite ibland.

Sen lördagen var jag å mamma å tränade igen. Tacos blev det oxå sen robinson of course. Senare hörde en kompis till prinsen av sej å bjöd dit oss på mat å alkohol, var ju med väldigt kort varsel när man har en son på 5månader. Men det tyckte inte mamma å pappa som var kvar än, så dom stannade kvar hemma här med Malte. Så jaaa, vi fick sova ut hela helgen. Tack världens bästa. Ni är guld.

Trevligt var det å sent blev det, var hemma vid 03.30 kanske :)


Idag har det inte hänt så mycket alls. Kom hit 2 pojkar som skulle fixa lite efter besikningen på huset så jag å Malte gick till mormor å hälsade på å åt lite lunch. Ja sen var vi ut till graven när prinsen slutade jobba...


Nu ska jag kolla på bygglov


Gonatt


Av Malin - 15 januari 2010 10:59


Nananananaaa...alltid lika skönt när det blir helg. Tycker jag som är ledig jämt va ? Men det är så skönt när hela familjen är hemma å kan umgås *gilla*

Nu kommer det att bli babysim nåra söndagar fram över å det ska bli så roligt.

Malte älskar verkligen att bada. Han är som en fisk i badkaret.


Ikväll är det lets dance oxå. Blir tacos med annat gott..


Tack å hej för mej, nu gör vi helg här hemma. Underbart


 


Av Malin - 14 januari 2010 08:27


Känner inge träningsverk idag. Det trodde jag verkligen att jag skulle få så otränad man är, men kanske kommer imån. Sjukt roligt var det att börja träna igår iallafall å på lördag sätter vi igång på riktigt :) Kände redan igår när vi gick där ifrån att jag vela tebax fort....

Gud har Malin hittat en hobby ? Hoppas det, för så skoj var det igår å känner mej verkligen super på. Fast kan ju inte säja nått annat än att det var jävligt tungt/drygt vissa grejor igår vi gick igenom, men va fan har man inte tränat på ja jag vet inte ens hur många år det är får man räkna med det. Slutade med handboll å fotboll när jag var typ 14-15 så :/ Tiden går verkligen fort...


Jaja idag blire lunch med mamma på jobbet....


pusspuss

Av Malin - 13 januari 2010 10:50


Ja så skönt, nu har jag ring det där samtalat jag skulle ha gjort för länge sen men bara skjutit upp det hela tiden..pust

Var ju inte så farligt ändå :/ Nu är det bara att vänta å se vad som händer..


Väntar förresten på syster oxå som ska komma å hälsa på...trallalallalaa


pusspuss


Av Malin - 13 januari 2010 08:04


är det idag. Början på nya året har vart bra. Nu ser vi bara framåt 2010. Malte är 5 månader nu, kan inte fatta att det var så länge sen jag låg på BB å krysta. Han äter mat nu i massor..eller ja pureer, å han gillar det. Så himla skoj. Snart är det dop oxå, ska bli mysigt. Allt går så himla fort så man hinner inte med.


Funderar hela tiden på hur jag ska göra med jobbet, när jag ska börja å så. Skulle vara skönt att börja jobba samtidigt som det är underbart att vara hemma med Malte. Får se hur vi gör..


Idag ska jag Malena å mamma börja träna iallafall, jag är så himla laddad. Ska bli superskoj. Blir att träna kvällar när Malte har somnat, sen helger :) På söndag börjar jag Malte å pappan på babysim oxå, ännu mera skoj. Händer så mycket roligt i mitt liv nu å jag börjar få tebax den glada känslan som har saknats ett tag.

Nu tänker alla..men vadå hon ska vell vara glad nu när hon fått barn..bla bla bla. Det handlar ingeting om Malte, bara om mej själv. Å såklart är jag mer än lycklig över att jag blivit mamma.


neej nu ska jag byta blöja på Maltesern..han ligger å trycker i babygymmet. Sen ladda ännu mera för ikväll. Ska se till att bli av med dom där 10kg som jag gick upp EFTER graviditeten till att börja med. Helt sjukt. Lägger man bara på 4kg till på mej nu väger jag som jag gjorde när jag skulle föda :/ Då förstår ni hur illa det är nu..


pusspuss


Presentation


what goes around comes always around..

Omröstning

Följer du bloggen varje dag ?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards