Alla inlägg under december 2009

Av Malin - 30 december 2009 19:29


Kan ju nästan tro det iallafall. Vi ska spela bingolotto idag igen. wiihoo. Tycker verkligen att det var super roligt sist, sen vann jag ju oxå. Ännu roligare då :)


Tomorrow its new year. Jag funderar på vad man säjer om man har ett barn som är fött 2010. Säjer man t.ex jag har 2 pojkar, en 09 å en 10. hoho . Låter lite halv skumt.


Idag har jag vart hemma hos Malena hela dagen, eller nästan. Hon började jobba 2 så då drog jag med mej mamma till kuppan å kikade lite på rea. Sen kom pappa å prinsen oxå på en fika på waynes. Nu är vi hemma igen, lill prinsen är nattad å här väntas det pizza. Nästa år är det helt nya matvanor kan jag lova.. vågen står på alles för många + nu :/


Jaha imån ska vi iallafall hem till min morbror på middag mm. ska bli skoj. Har nog firat nyår där i 5år snart :) Men imån blir vi många flera människor oxå. Trevligt. Morbror ringde min mamma för någon dag sen å frågade om jag åt fisk. Han brukar alltid göra dubbelt av maten för att jag inte kan äta lök men imån skulle jag få nått helt eget. Gulligt. Åhh jag älskar firre..mums


Nää dax att plocka fram bingohatten å duttpennan....nu ska vi vinna en resa. Ja tack

Av Malin - 29 december 2009 13:31


Lite i efterskott, men bättre sent än aldrig. Vem har tid att sitta å blogga på självaste julafton, inte jag iallafall.


Hemma hos oss var det full gång sen 05.00 wiihoo :/

Julfrukost hemma hos syster med mamma, pappa, michalea så var ju mina prinsar oxå med såklart. Tradition med julfrukost med mamma å pappa.


Sen återvände vi alla till lergatan å började förbereda allt, mycket var redan gjort dagen innan dock :) Mat blev det vid 3 tiden. Underbart gott var det oxå... är egetligen ingen rolig julbordsätare med mina ynka köttbullar, potatisar å rödbetssallad, men gott är det sen så himla trevligt


Senare kom tomten. Mamma fick den stora äran.... herregud vad julklappar..

alla var så nöjda så. Vi skulle ju inte köpa till mamma å pappa iår sa dom men köpa till dom kommer jag nog alltid att göra. Jag å prinsen skulle inte heller köpa nått till varandra sa vi..men men. Fick en blå jet set med bling bling av han...fiin



Blev en jätte bra jul iallafalll med alla nära å kära...tack för det


Juldagen var det dax för fest oxå. Mamma å pappa hade Malte medans jag å prinsen var hem till Carola på fest. Fick ta igen sen förra juldagen när jag var nykter för jag var gravid. Å ja jag tog verkligen igen det.... Skoj hade jag den mesta delen av kvällen iallafall.


Är helnöjd med hela julveckan..tack alla som vart med mej å gjort den..

Nu äre bara nyår kvar sen börjar vi om från början igen...2010


                                 

Av Malin - 22 december 2009 09:55


Alltså helt ärligt..ska det se ut så här i ett 2 miljoners nytt radhus ??

Va faan lixom...


   


Ja alltså det är snö å is för er som inte ser....

Av Malin - 22 december 2009 09:08


Idag är der svinkallt ute. Tänker verkligen inte gå utanför dörren. Stannar hemma å myser bara med all julstämmning :) Eller jo ska nog hem till syster en sväng senare, vill sola lite så man slipper se ut som en treo.


Mamma var å handlade allt för julen igår så nu är det proppfullt i vårat kylskåp.. haha så mycket mat har vi aldrig haft där inne..eller jo förresten förra julen.

Imån sätter vi igång med allt..mamma kommer hit tidigt så ska vi göra klart allt. Roligt det ska bli..å julstämmning är det oxå här hemma nu..å ute oxå :)


Sen ska vell jag å prinsen ut å göra klart lite saker imån oxå..i all stress såklart. Man är vell ofta ute i sista sekunden eller ? varför ?


Är det bara jag som längtar till julafton nu ? Nej inte bara för julklapparna utan för att det är så mysigt när hela familjen är samlad....fast jag älskar att ge bort julklappar till mina nära. Skulle kunna köpa dom fullla.


jaja nu ska jag fixa lite här hemma....pusspuss


Av Malin - 20 december 2009 21:12


Snön kom tillslut iallafall å kommer förmodligen ligga kvar till julafton. Det gillar vi :) Nu är det inte alls många dagar kvar till tomten kommer, om den kommer ?


Har haft en bra början av veckan. Slutet var inte alls lika trevligt. En bra början som fort kunde vända till den värsta veckan i mitt liv. Men nu är vi inte där som tur är. Tänk att känslor kan förändras så himla fort egetligen. 2009 kommer nog att vara det bästa året i mitt liv för då kom min Malte men det kunde även ha blivit det värsta året i mitt liv. Är så glad att vi inte är där...tack tack


Annars har jag haft en bra helg. Fredagen var vi bara hemma å grejade lite tills på kvällen då jag gick hem till malena, åt lite kakor, snackade lite skit å myste. Igår var jag mamma å Malte å yrade runt på kuppan. Senare kom Michaela hit å det var full fart. Jag å Malena var ut på en kvällspromenad i kylan som senare avslutades med pizza. Idag har jag vart hemma hos syster med mamma, Malte å Michaela medans det var fotboll på tven här hemma.


Nu sitter jag här...Malte ligger uppe å sover å jag har nyss kollat in pappan när han klätt granen..blir nog lite mys på soffan innan man intar sängläge.



Tack tack för en underbar helg mina nära <3 Lots of love


kusinerna

   

pappan&sonen

 

kan nästan sitta alles själv..gullunge

 

Mirakelmormor med barnbarnen <3

 

Malte i sin gåstol å sin favvo kamel från egypten :)

    

världens vackraste prins



Av Malin - 15 december 2009 13:08


Idag är det precis 1år sen vi köpte huset å flyttade in :)


Äntligen äntligen snö ute. Är bara så himla underbart. Bara en vecka kvar till jul så hoppas snön ligger kvar nu. Blir ingen jul utan snö eller hur ?


Idag har en tjej från gävle varit hit å köpt maltes gamla vagn..gamla å gamla men men. Skönt att han trivs i sin nya iallafall. Malte fick en tidig julklapp av mormor å morfar igår oxå, en åkpåse.


Har fixat klart allt för dopet nu oxå. Blir på alla hjärtans dag. Så himla fint. Är ju ett tag kvar men tiden går ju så fort. Lilla prinsen växer så fort oxå..


Nu sitter jag å väntar på syster som ska komma hit å hälsa på lite, trevligt.


Kanske skulle ta å ta in utemöblerna :/


pusspuss

Av Malin - 13 december 2009 21:40


Ja alltså är det bara jag som tycker att allt går bara alles för fort nästan ? Det är ju snart jul. Maltes första <3 Blir att fira julen här hemma på lergatan iår igen med mamma, pappa, tres, michaela, monica, jennifer+hennes pojk sen min karl å son såklart :)


Min helg har vart underbar nu igen. Som jag alltid skriver känns det som. Idol i fredags. Åhh så jävla bra dom var men en så otroligt pinsam flickvän erik hade. Herregud trodde hon att det var hon som vunnit idol eller ? Helt ärligt så grät jag när han vann å så gulligt när pappan gick upp på scenen å sen kom tjejen oxå. Jätte gulligt till en början men va fan ska hon inte gå av nu/snart ? Vela nästan byta kanal.


Igår var vi å badade i aquanova jag, malte, pappan, mamma, michaela å liam. Hur roligt/mysigt som helst. Har förresten bokat in oss på babysim nu oxå :)

Sen blev det tacos med mamma å pappa på kvällen till robinsson.


Idag var det söndagslunch hemma hos tres med mammas goda köttfärslimpa som senare avslutades med adventsfika hos carola med saffranskaka. Mysigt


Nu sitter jag här å funderar på att gå å sova för är proppmätt å så trött. Mamma å pappa har precis åkt hem efter lite kvällsfika...

Malte fortsätter äta sina smakportioner å gillar det <3


pusspuss å gonatt

Av Malin - 11 december 2009 07:26


Helgen är här å det är underbart. Hur kan man längta så himla mycket till helgen ? Idag blire kuppan med malena på dagen..eller får se om jag nog får gå dit själv.. hon lär nog inte vara allt för pigg idag :/ Ikväll idolfinalen..spännande

Erik vinner tror jag..


Har haft en bra hela veckan iallafall. Känner mej mycket piggare å gladare :) Mamma å pappa kom ju hem i onsdags.. som jag har längtat. Malte blev jätte glad att träffa sin mormor å morfar å mormor grät nästan av glädje. Underbar

Har fått massa fina presenter oxå..


Malte har blivit 4 månader oxå. Går så himla fort allting. Igår provade vi ge han lite potatis puree :) Det tyckte han om massor. Sen var Jenna här igår oxå å fika å snacka lite skit. Åt massa cheescake. Var lite seg igår efter grisfeber sprutan i onsdags men annars har jag inte kännt nått alls.


Malte sitter i sin gåstol just nu..jaa jag vet han är bara 4 månader.. men han gillar det...på bvc sa dom att det var lugnt :)


Ska gå upp å väcka pappan nu så han kommer iväg till jobbet...


pusspuss

Presentation


what goes around comes always around..

Omröstning

Följer du bloggen varje dag ?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards